David Bueno
David Bueno és doctor en Biologia, director de la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1st i professor i investigador a la Secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament a la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica, centrada en la genètica del desenvolupament i la neurociència i la seva relació amb els processos d'aprenentatge, s'ha desenvolupat principalment a Barcelona. Ha estat també investigador a la Universitat d'Oxford, i ha realitzat estades altres universitats europees i nord-americanes. Assessor en temes de neuroeducació de la International Bureau of Education de la UNESCO. Ha publicat setanta articles científics en revistes especialitzades, i és autor de vint-i-dos llibres d'assaig i divulgació, entre els quals destaquen, per la temàtica de la conferència que va a realitzar, Educació per a una cultura de pau. Una proposta des de la pedagogia i la neurociència (Edicions UB, 2014), Cerebroflexia. El arte de construir el cerebro (Plataforma Editorial, 2016); Neurociència per a educadors (Rosa Sensat, 2017); Neurociencia aplicada a la educación (Síntesis, 2019); Trencat-‘hi el cap. La cultura coma motor de la re-eveloció cerebral (Destino, 2019); L’art de persistir. Un viatge a les profunditats del cervell per aprendre a gestionar el canvi i la incertesa (Ara edicions, 2020); Hereta’t. Com influeixen en el nostre comportament els gens i la biologia (Edicions UB, 2021), i en breu sortirà publicat El cervell dels adolescents. Descobreix com funciona per entendre’ls i acompayar-los (Grijalbo, 2022), molts dels quals han estat traduïts a altres idiomes. També és autor o coautor d'una trentena de llibres de text de primària, secundària, batxillerat i estudis universitaris; col·labora habitualment en diferents mitjans de comunicació, on ha escrit més de 700 articles; ha contribuït a diverses obres enciclopèdiques i col·labora en programes de ràdio i televisió. El 2010 va guanyar el Premi Europeu de Divulgació Científica, el 2018 el Premio Magisterio per la seva contribució a la neuroeducació i el 2019 la distinció del Claustre de Doctors de la UB per la seva contribució a la divulgació científica. Ha participat i participa en diversos projectes de reflexió i innovació educativa promoguts per la Generalitat de Catalunya, i des de fa 14 anys és el coordinador de la matèria de Biologia de les Proves d'Accés a la Universitat a Catalunya, on ha potenciat el canvi de les preguntes memorístiques tradicionals per preguntes de reflexió i anàlisi en contextos reals.