Moisès Esteban-Guitart
Moisès Esteban-Guitart és Director de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Girona, Catedràtic del departament de psicologia de la Universitat de Girona, on imparteix docència en l'àmbit de la psicologia evolutiva i de l'educació. Llicenciat en psicologia i en filosofia. Doctor en psicologia (Programa de Doctorat Interuniversitari en Psicologia de l'Educació). Va realitzar el pràcticum fi de carrera i el darrer any dels estudis de psicologia a la Universidad de Salamanca amb una beca SICUE-SENECA. Becat pel Minsiterio de Educación y Ciencia va realitzar la tesis doctoral sobre la construcció de la identitat en indigenes i mestizos de la Universidad Intercultural de Chiapas (Mèxic), institució on va realitzar-hi dos estades acadèmiques pre-doctorals. Ha ampliat estudis al Leeds Social Science Institute (Anglaterra), amb la Dra. Anna Bagnoli, desenvolupant una aproximació multimetodològica per estudiar la construcció de la identitat des d'una perspectiva narrativa. Ha realitzat una estada post-doctoral al Institute for Cultural Research & Education (Califòrnia, EUA), dirigit pel Dr. Carl Ratner, i ha estat professor visitant en el College of Education de la University of Arizona (EUA), treballant amb l'equip del Dr. Luis Moll, i a la University of Colorado Boulder (EUA) amb el professor Dr. William Penuel. Sota una perspectiva vygotskiana, els interessos d'investigació i docència s'enmarquen en l'anàlisi i comprensió de les relacions entre cultura, identitat i educació. En aquest sentit, les principals línies d'investigació són: 1) la construcció de la identitat en contextos multiculturals, 2) continuïtats-discontinuïtats família-escola en situacions d'elevada diversitat social i cultural (aprxoximació dels fons de coneixement id 'identitat), 3) l'anàlisi d'experiències significatives d'aprenentatge. Actualment és director de l'Institut de Recerca Educativa (IRE) de la Universitat de Girona, editor de la revista Papeles de Trabajo sobre Cultura Educación y Desarrollo Humano, responsable a la Universitat de Girona del Postgrau Interuniversitari en Psicologia de l'Educació (MIPE i DIPE), membre de la International Society for Cultural and Activity Research, i de la xarxa Re-Generating CHAT Theory (dirigida pel Dr. Michael Cole), així com fundador de la Funds of Knowledge International Alliance.